виховна робота

 

Межирічанський НВК «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок»
Виховна програма школи
на 2020-2021 н.р.
Програму затверджено педагогічною радою школи

 

                                        ВСТУП

     Сучасна загальноосвітня школа має за мету формувати в молодого покоління загальнокультурні, громадянські, соціальні та здоров’язберігаючі компетентності й уміння і потребу вчитися. Для досягнення такої мети потрібен пошук і застосування концептуально нових підходів до визначення змісту освіти, що забезпечується на компетентнісних засадах і на співвідношенні вітчизняних підходів до змісту загальної середньої освіти із загальноєвропейськими. Долучення національної освіти до європейського освітнього простору має за мету всебічний розвиток усіх рівнів національної школи, набуття нею нових якісних ознак, що їх вимагають європейські та світові освітні стандарти, з одночасним збереженням і подальшим зміцненням вікових традицій, високих стандартів якості, які здобула наша школа впродовж багатьох віків.

      Виховна система– це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання (додаток).

               Місія школи:  Виховувати національно –свідомого громадянина  та духовно – моральну особистість з розвиненим інтелектом і творчими здібностями

   Виховання це невід’ємна частина всіх шкільних заходів. Щоб інтегрувати ці заходи, потрібно визначити загальні завдання , реалізація яких дасть змогу досягнути цілей , вміщених у місії, а також тих, які випливають з діагнозу якості виховних дій і потреб середовища , в якому працює школа. Загальні завдання–тривалий ,   багаторічний елемент програми школи.

 

ЗАГАЛЬНІ ЗАВДАННЯ

  • Формувати духовно – моральні цінності, громадянську позицію.

  • Формувати національно – свідому особистість, що шанує звичаї ,  традиції свого народу;

  • Розвивати інтелектуальні і творчі здібності особистості;

  • Сприяти фізичному розвитку особистості, формуванню навичок здорового способу життя;

 

КОНКРЕТНІ ЗАВДАННЯ

1а. Дослідження рідного краю, його історії, для формування почуття патріотизму;

1б. Вивчати і підтримувати традиції рідного села;

2а. Виховувати повагу до прав та обов'язків громадянина, конституції України, державної символіки;

2б. Залучати молодь до духовного збагачення,

3а. Пропаганда здорового способу життя;

3б. Проводити профілактику шкідливих звичок

4а. Організувати зайнятість дітей в позаурочний час;

4б. Проводити різні види конкурсів;

4в. Удосконалювати роботу органів учнівського самоврядування.

 

Результати діагностування

Чого очікують від виховного процесу у школі

Батьки  :

Допомогти дитині повірити у себе, сприяти самовдосконаленню.

Систематично проводити виховні заходи національно-патріотичного спрямування.

Виявити і розвивати здібності і таланти школярів , залучаючи їх до активної позакласної роботи.

Забезпечити виховання високих моральних якостей.

Активізувати роботу батьківського комітету щодо впливу на виховання школярів.

 

Учні очікують:

Врахування їхніх потреб та інтересів при плануванні роботи класу та школи.

Розуміння і толерантності від вчителів

Організації більшої кількості гуртків і додаткових занять за інтересами.

Частішого та  різноманітнішого проведення вечорів, свят, конкурсів тощо.

 

Вчителі очікують :

Активнішої  участі у плануванні та здійсненні виховної роботи.

Систематичного контролю за дотриманням їхніми дітьми правил для учнів через постійний зв'язок із  класним керівником і співпраці у справі виховання дітей.

Цікавитися досягненнями дітей у позашкільній виховній роботі та сприяти їх участі у різних виховних заходах, особливо патріотичного спрямування.

            Виконання загальних виховних завдань школи у 2020-2025 роках

Загальні виховні

завдання школи

Конкретні завдання

1.Виховувати почуття патріотизму та громадянськості молодого покоління .   

1.1.  сприяти опануванню учнями культурної спадщини українського народу.

1.2.  вироблення в учнів громадянських вмінь.

1.3. проводити профілактику правопорушень.

2. Формувати навички публічної діяльності та громадянської поведінки.

 

2.1. спонукання учнів до морального зростання у взаємодії з громадськими та    державними організаціями.

2.2. удосконалити роботу учнівського самоврядування.

2.3. сприяти розвиткові організаторських здібностей лідерів.

3. Розвивати  інтелектуальний потенціал учнів

3.1  впроваджувати систему роботи з обдарованими дітьми.

3.2. популяризувати мистецькі та інтелектуальні конкурси.

3.3. розвивати міжнародне співробітництво.

4.Забезпечити фізичний розвиток особистості через формування у дітей навичок здорового способу життя. 

4.1. пропагувати здоровий спосіб життя.

4.2. проводити профілактику шкідливих звичок

Загальне завдання 1. Виховувати почуття патріотизму та громадянськості молодого покоління.

Конкретне завдання 1.1. Сприяти опануванню учнями культурної спадщини українського народу.

 

Що слід зробити ? (заходи)

Хто виконує,

відповідальний

Терміни

Необхідні ресурси

(наявні)

Необхідні ресурси (до доповнення)

Як перевірити, чи досягнуто заплановане

1.1.1.Цикл бесід «Історичні пам’ятки місцевості і краю»

Вчитель історії, класні керівники

 І семестр

 Література, плакати.

 Зошити, ручки.

Провести анкетування  міні-твори.

1.1.2.Вшанування імен Небесної сотні, сучасних Героїв України.

Вчитель історії, класні керівники

Протягом   року

Інтернет-ресурси

Відеоносії.

Відвідати заходи

1.1.3.Конкурс малюнків «Слава українським військовим», «У світі немає кращої країни, ніж Україна».

Вчитель історії, класні керівники

   Жовтень

Плакати, олівці

Відео-фото-техніка.

Організувати проведення конкурсу

 

1.1.4. Виховна година «Моя Батьківщина-Україна».

Вчитель  права,

класні керівники

Листопад

Схеми, технічні засоби навчання.

Анкетування, яке передує виховній годині серед старшокласників

Проведення анкетування

серед учнів

1.1.5. Екскурсія до історико-краєзнавчого музею, на виставку творів митців рідного краю.

Вчитель історії,

класні керівники

  Грудень

Виставка

Транспорт, забез. контролю, присутн. батьків. комітету

Провести бесіду з учнями

Організація школи.

1.1.6. « Фольклорна олімпіада»

Вчителі  української мови

Листопад

 Зошити, ручки.

Відео-фото-техніка.

 Відвідати захід.

1.1.7. Свято рідної мови «Мужай, прекрасна наша мово».

Вчителі  української мови,класні керівники

Листопад

Сценарій

Відео-фото-техніка.

Організувати та відвідати захід

 

Загальне завдання 1. Виховувати почуття патріотизму та громадянськості молодого покоління.

Конкретне завдання 1.2.Вироблення  в учнів громадянських вмінь.

 

1.2.1.Вікторина«Великі українці»

Вчителі літератури,

історії

Жовтень

Малюнки, плакати, карти

Література, відеоносії

Залучити до вікторини

старшокласників та

учнів молодших класів.

1.2.2. Урок-тренінг

«Закон і право ».

Вчитель права, організатор позакласної роботи

Жовтень-

листопад

Література, технічні засоби навчання.

Запросити представників правоохоронних органів

Відвідати урок-тренінг

1.2.3. Родинне свято до Дня

    Матері»

Учні школи, вчитель музики, класні керівники

 Травень

 

Аудіотехніка, аудіоносії

Конкурсні завдання.,

план-конспект

Опитувальник на початку і закінчення року

1.2.4. «Моє рідне село Межиріччя» (захист проектів).

Класний керівник,

учні класу.

Вересень

Література, карта міста, путівники, краєзнавчий музей, архів.

Транспорт, екскурсовод.

Малюнки, виставка малюнків, реферати.

1.2.5. «Козацькі забави»

Вчитель фізкультури,  класні керівники

Жовтень

Спортінвентар, стародавня карта України, національний одяг.

Музичні інструменти, вишиті рушники

Відвідати захід, нагородження переможців конкурсу.

1.2.6. «Незабудки пам’яті» (До Дня пам’яті жертв голодомору 1932-1933 рр.)

Вчитель історії, класні керівники,

Листопад

Література, фотографії, диски, очевидці, фотоапарат

Транспорт

Провести бесіду з учнями, відвідати заплановані заходи.

1.2.7. Родинне свято «Тато,

     мама  і я»

Вчительфізкультури,  класні керівники

Лютий-березень

Спортивний

інвентар, одяг

Плакати, технічні засоби навчання

Відвідати заплановані заходи.

 

 

Загальне завдання 1. Виховувати почуття патріотизму та громадянськості молодого покоління.

Конкретне завдання 1.3. Проводити профілактику правопорушень.

 

Що слід зробити, (заходи)

Хто виконує,

відповідальний

Терміни

Необхідні ресурси

(наявні)

Необхідні ресурси (до доповнення)

Як перевірити, чи досягнуто заплановане

2.1.1. Поновити банк даних про дітей, схильних до правопорушень.  

 Заступник з виховної роботи, класні керівників 1-9-х кл.

Вересень,

січень

 Звіти класних керівників.

 Папір, ручки

 База даних

2.1.2. Спланувати роботу Ради профілактики на навчальний рік.

Класні керівники, заступник директора

з виховної роботи

 Вересень

 Папір, ксерокс

Папір, ручки

 План роботи РП, проведені заходи.

2.1.3.  Залучити підлітків, схильних до правопорушень,  до занять у гуртках та секціях.

  класні керівники,

керівники гуртків та факультативів.

Вересень-

жовтень

 

Папір,

канцтовари

 Ксерокс

 Відсоток охоплення

2.1.4. Розробити орієнтовану тематику бесід, диспутів, лекторіїв на правову тематику.

 ЗВР, класні керівники

 Жовтень

  ватмани, фломастери, роздатковий матеріал

Відеолекторій щодо профілактики

правопорушень

 Матеріали заходів, газети, плакати, результати анкетування.

2.1.5. Проводити зустрічі з представниками міліції, юстиції.

ЗВР,  класні керівники

 Протягом року

Класи, актовий зал, папір, фломастери, ватмани.

Аудіо-, відео- техніка, сувеніри для нагородження

 Результати анкетування батьків та учнів про виховний ефект проведених заходів.

2.1.6. Тижні та декади правових знань, конкурси газет, плакатів, листівок з представниками соціальних служб у справах дітей та молоді

ЗВР,вчитель права, образотворчого мистецтва

 Протягом року

 

Канцелярське забезпечення,

плани бесід, відеоматеріали

Брошури, правова література, відеоматеріали

План проведення, відзначення   найкращих художників та перемож-ців конкурсу.

 

Загальне завдання 2. Формувати навички публічної діяльності та громадянської поведінки.

Конкретне завдання 2.1. Спонукання учнів до морального зростання у взаємодії з громадськими та державними організаціями.

Що слід зробити, (заходи)

Хто виконує,

відповідальний

Терміни

Необхідні ресурси

(наявні)

Необхідні ресурси (до доповнення)

Як перевірити, чи досягнуто заплановане

2.1.1. Бесіди з представниками громадських організацій міста. 

Організатор позакласної роботи, учні 9-11 класів.

Вересень

Актовий зал, ватмани, план виступів

Відеопроектор

План заходу, фото-, відео- матеріали, відгуки про здійснену допомогу.

2.1.2. Зустрічі із представниками правоохоронних органів.

Класні керівники, заступник директора

з виховної роботи

Жовтень

Наявність на зустрічі дітей групи ризику

Відеолекторій щодо профілактики правопорушень

Зменшення правопорушень.

2.1.3. Організація родинних свят духовного змісту.

Батьківський комітет, класні керівники.

Грудень-січень

Плани заходів, сценарії, сценічні костюми.

Аудіотехніка

Покращення співпраці учителів, батьків і дітей

2.1.4.Запрошення представників соціальних служб для сумісного проведення тижнів здоров’я.

Медичні працівники,.

Березень-квітень

Плани заходів, ватмани, фломастери, роздатковий матеріал

Відеолекторій щодо профілактики

СНІДу, тощо.

Анкетування щодо вивчення ціннісних орієнтирів учнів.

2.1.5. Організація дискусій, диспутів, КВК, вікторин на громадянсько-патріотичну тематику.

Класні керівники

Квітень-травень

Класи, актовий зал, папір, фломастери, ватмани.

Аудіо-, відео- техніка, сувеніри для нагородження

Картки зворотнього зв’язку від учнів, контакти,учнівські фото відеоматеріали.

2.1.6.  Організувати роботу гуртка «Ми – громадяни».

 ЗВР, вчитель права, 

 Протягом року

 

Канцелярське забезпечення,

програма гуртка, відеоматеріали

Брошури, правова література, відеоматеріали

 Програма гуртка конспекти вчителів правознавства.

 

Загальне завдання 2. Формувати навички публічної діяльності та громадянської поведінки.

Конкретне завдання 2.2. Удосконалити роботу учнівського самоврядування.

 

 

Що слід зробити, (заходи)

Хто виконує,

відповідальний

Терміни

Необхідні ресурси

(наявні)

Необхідні ресурси (до доповнення)

Як перевірити, чи досягнуто заплановане

2.2.1.Опитування учнів школи щодо роботи учнівського парламенту за минулий навчальний рік.

Психолог

 

Вересень

Папір, ксерокс

Канцтовари

Результати опитування

2.2.2.Учнівська виборча

 конференція

Класні керівники

Вересень

Папір, ксерокс

Стенд

План роботи, стенд

2.2.3.Організувати традиційні шкільні свята:

  • День учителя;

  • Свято осені;

  • Новий рік;

  • Свято Матері;

  • Зустріч з випускниками;

  • КВК;

  • День Святого Валентина.

Голова учнівського парламенту

 Протягом року

Папір, канцтовари, плакати, фотоапарат

  Аудіо та відеотехніка, фотоапарат

 Сценарії свят, фотографії, шкільні та класні газети, презентації.

2.2.4. Організувати  дозвілля

   учнів

Учнівське самоврядування

 Протягом року

Фотоапарат, папір,  канцтовари 

оргтехніка

 Сценарії заходів, фотографії .

2.2.5.Забезпечувати співпрацю з органами учнівського самоврядування міста.

Голова учнівського парламенту

Протягом року

Папір , канцтовари, фотоапарат

транспорт

Спільні акції, презентації.

2.2.6.Підтримувати волонтерський рух, брати участь у фестивалях та акціях.

Учнівське самоврядування

 

Протягом року

Туристичний інвентар

транспорт

Шкільна газета, фотоколожі

2.2.7.Брати участь у декаді правовиховної роботи та проведенні фестивалю «Молодь за здоровий спосіб життя»

 Учнівське самоврядування,

ЗВР

 

 Жовтень-квітень 

Інформативний матеріал

Відео та аудіотехніка

 Проекти, шкільні газети

 

Загальне завдання 2. Формувати навички публічної діяльності та громадянської поведінки.

Конкретне завдання 2.3. Сприяти розвиткові організаторських здібностей лідерів.

Що слід зробити, (заходи)

Хто виконує,

відповідальний

Терміни

Необхідні ресурси

(наявні)

Необхідні ресурси (до доповнення)

Як перевірити, чи досягнуто заплановане

2.3.1. Виявити учнів-лідерів за допомогою психолого-діагностичних методик.

Психолог

 

Вересень

Папір, ксерокс

Канцтовари

 База даних

2.3.2. Провести тренінги для учнів з організаторськими здібностями

Психолог

 

Жовтень

Папір, ксерокс

 Канцтовари

Матеріали тренінгів

2.3.3. Створити школу лідерства

 

Психолог

 

  Листопад

 Фотографії, комп’ютер

  Аудіо та відеотехніка, фотоапарат

 Презентація школи лідерства

2.3.4. Залучити учнів-слухачів школи лідерства до організації виховних справ.

 

Класні керівники

 

 Протягом року

Фотоапарат, папір,  канцтовари 

Оргтехніка

 Проекти «виховних справ».

2.3.5.Забезпечувати співпрацю з  лідерами міста.

ЗВР

Протягом року

Папір , канцтовари, фотоапарат

Транспорт

Спільні акції, презентації.

2.3.6.  Брати  активну    участь у шкільних та міських фестивалях та акціях.

  Педагог-організатор

 

Протягом року

Туристичний інвентар

Транспорт

Шкільна газета, фотоколожі.

Загальне завдання 3. Розвивати  інтелектуальний потенціал учнів 

Конкретне завдання 3.1. Впроваджувати систему роботи з обдарованими дітьми.

 

3.1.1. Продовжити роботу над міжнародними проектами «Лідер майбутнього», «Європа в школі» 

Заступник директора з навчально-виховної роботи, психолог

Вересень

Папір, ксерокс, ручки

Оргтехніка

 План роботи

3.1.2. Поновити інформаційний банк даних про науково-дослідницьке товариство «Інтелект»

Класні керівники

Вересень

Папір, ксерокс, ручки

Оргтехніка

Банк даних

3.1.3. Провести творчі сесії учнів різних секцій

ЗВР, класні керівники, вчителі фіз.виховання

Вересень

приміщення

Аудіотехніки

Індивідуальні картки

3.1.4.  Провести фестиваль науки, свято вшанування розуму

ЗВР,

 класні керівники

 Травень

Класи, актовий зал, фломастери, ватмани, папір

Інформаційні матеріали

 Грамоти, нагороди

 3.1.5.Провести конкурс «Обдаровані діти»

ЗВР

Грудень

Класи, актовий зал, фломастери, ватмани, папір

Оргтехніка

 Визначення переможців

 

 

Загальне завдання 3. Розвивати  інтелектуальний потенціал учнів 

Конкретне завдання 3.2. Популяризувати мистецькі та інтелектуальні конкурси.

 

3.2.1.  Ознайомити учнів та вчителів з умовами конкурсів, турнірів, олімпіад, які будуть проводитись у школі.

 ЗВР

Вересень 

Папір, ксерокс

Оргтехніка

 Оголошення про умови конкурсів

3.2.2.  Організувати та провести шкільні тури конкурсів.

ЗВР, учнівський парламент

 Протягом року

Папір для газет, ксерокс, ручки

Оргтехніка

Узагальнені матеріали

3.2.3. Забезпечити участь переможців у міському та обласному турах олімпіад і конкурсів.

ЗНВР,  вчителі предметники

Протягом року

 Заявки, роботи на конкурс

Транспорт

 Інформація про результати конкурсу

3.2.4.  Відзначити переможців міських та обласних олімпіад і конкурсів.

 Дирекція

Протягом року 

 Грамоти, подарунки

Оргтехніка

 Урочисте нагородження переможців

3.2.5.  Підведення підсумків та аналіз участі учнів школи у публічних змаганнях.

 Дирекція, вчителі

грудень

Папір, ручки

Фотоапарат

 Виступи на шкільній конференції.

 

 

Загальне завдання 3. Забезпечити фізичний розвиток особистості через формування у дітей навичок здорового

                                                   способу життя. 

Конкретне завдання  3.1. Пропагувати здоровий спосіб життя.

 

3.1.1. Оцінити стан здоров’я учнів школи

Адміністрація, класні керівники, медпрацівники

Вересень

Папір, ксерокс, ручки

Оргтехніка

Індивідуальні картки здоров’я

3.1.2. Провести моніторинг режиму дня, якості харчування та рухової активності учнів

Класні керівники

Вересень

Папір, ксерокс, ручки

Оргтехніка

Узагальнені матеріали

3.1.3. Запровадження руханок на уроках

ЗВР, класні керівники, вчителі фіз.виховання

Вересень

приміщення

Аудіотехніки

фотоколажі

3.1.4. Розробити та провести бесіди на тему особистої гігієни

Вчителі основ здоров’я, класні керівники

Жовтень-квітень

Папір, ксерокс, канцтовари

Інформаційні матеріали

Матеріали бесід, класні куточки

3.1.5. Провести конкурс на кращий «Паспорт здоров’я»

Вчителі основ здоров’я,

Грудень

Папір, ручки

Фотоапарат

Паспорти  здоров’я

3.1.6. Провести фестиваль «Молодь обирає здоров’я»

Класні керівники, ЗВР, учнівський парламент

Квітень

Плакати, фломастери

Відео та аудіотехніка

Фото колаж, шкільна газета

3.1.7. Проводити заняття в шкільному фітнес-клубі

Вчителі фіз.виховання

Постійно

спортінвентар

Відео та аудіотехніка

фотоколажі

 

Загальне завдання 4. Забезпечити фізичний розвиток особистості через формування у дітей навичок здорового

                                                   способу життя. 

Конкретне завдання  4.2.  Проводити профілактику шкідливих звичок.

4.2.1. Провести моніторинг розповсюдженості серед учнів шкідливих звичок

 Психолог, класні керівники, 

Вересень

Папір, ксерокс, ручки

Оргтехніка

 База даних

4.2.2.  Розробити і провести виховні години: «Як подолати шкідливі звички?»

ЗВР, класні керівники

Вересень

Протягом року

Папір, ксерокс, ручки

Оргтехніка

Узагальнені матеріали

4.2.3. Організувати та провести семінари за участю соціальних працівників, лікарів.

ЗВР, класні керівники, психолог 

Вересень

 Папір для плакатів, канцтовари, приміщення.

Аудіотехніка

Матеріали бесід

4.2.4.  Провести конкурс на кращий плакат, малюнок, газету, учнівський проект.

 Педагог-організатор, учнівський парламент

Протягом року

Папір, ксерокс, канцтовари

Інформаційні матеріали

 Плакати, газети, проекти

4.2.5.  Провести  тренінги із дітьми з групи ризику.

Класні керівники, психолог 

Протягом року

Папір, ручки

Фотоапарат

 Матеріали тренінгів

4.2.6. Організувати перегляд кінофільмів

ЗВР,  психолог

Протягом року 

Плакати, фломастери

Відео та аудіотехніка

 Картотека фільмів

4.2.7.Організувати просвітницьку роботу з батьками.

 Психолог

Протягом року 

Папір, ксерокс, канцтовари

Відео та аудіотехніка

 Пам’ятки для батьків.